Netia Spot - czy warto
Ania
2012-09-03 13:14:03 UTC
Witam
Czy warto zamówiæ sobie w netii NETIA SPOT ??
Mikolaj Jopczynski
2012-09-03 13:22:27 UTC
Witam
Czy warto zam�wi� sobie w netii NETIA SPOT ??
Nie.

M.
Ania
2012-09-03 13:25:13 UTC
Nie.
A mozesz napisac dlaczego ?:) Jakies argumenty itd, mam teraz router z netii
asmax, czy ten netia spot bedzie lepszy ?
sumar
2012-09-03 17:26:14 UTC
Post by Ania
Nie.
A mozesz napisac dlaczego ?
On tak napisał, bo jest profesjonalistą i nie uznaje zabavek.
Ale to nie znaczy, że zabavki są złe. Do domu v zupełności
vystarczą.
Post by Ania
Jakies argumenty itd, mam teraz router z netii
asmax, czy ten netia spot bedzie lepszy ?
Różnie może być. Asmax (ogólnie) to syf, ale v odróżnieniu
od Spota ma jednak antenę zevnętrzną. Jeśli za darmo - to
brać i spravdzić samemu. Jeśli płacić - to zdecydovanie nie
brać i kupić v to miejsce spravdzone rozviązanie TP-Linka.
Mikolaj Jopczynski
2012-09-03 19:03:11 UTC
Post by sumar
Post by Ania
[...]
On tak napisal, bo odpowiedzial na pytanie ;)
Post by sumar
Post by Ania
[...]
Dlaczego nie? Bo sie wiesza, bo niestabilne, bo to chlyt
marketingowy..... mozna by wymieniac dlugo.

Ostantio podpinalem klienta netiowego - wlasnie mial to gowno - ile sie
naklal - ze tv nie dziala, ze telefon rwie itp itd.

Tplink na adsl jest ok, ale znacznie lepszy jest fritz - to klasa sama w
sobie.

M.
axel
2012-09-03 21:23:28 UTC
Dokładnie takkkkkkkkkkk! Podpisuję się pod tą wypowiedzią ! Netia spot to
GÓWNO !!!!! Działa bardzo niestabilnie, zrywa z niewiadomego powodu
połączenia internetowe i sam spot rozłącza się z centralą, brak anten=brak
internetu za ścianami i na piętrze domu tzn. "raz jest a raz
nima..".....czyli stałe kłopoty.....po tygodniu wróciłem do mego TP-LINKa i
mam ŚWIĘTY SPOKÓJ !!!!! działa stabilnie i bez jakichkolwiek problemów, po
prostu NIE WIEM SKĄD MAM CAŁY CZAS STABILNY I SZYBKI INTERNET 17 Mbps !

axel

M.
Janek
2012-09-04 08:42:24 UTC
Post by axel
[...]
Niestety nie zgodzę się z wami, ponieważ na mojej linii (TPSA) NetiaSpot
chodzi identycznie jak TD-8816, który jest uważany za jeden z
najlepszych modemów aDSL. Niestety co trzeba powiedzieć radio w
NetiaSpot jest przeciętne, i nawet AsMax miał troszkę lepsze. Powodem
mogą być dwie blaszki które robią za antenę lub układ firmy Lantiq.
Software w NetiaSpot zawiesza się ale tylko w wersji przez updatem,
który NetiaSpot przeprowadza sam. Sprzęt zaczyna pracować dużo lepiej po
wgraniu mu firmware-u z Lantiq, ale aby tego dokonać terminal szeregowy
potem odszukać otwartą wersję Lantiq. Częstym powodem zawieszania się
NetiaSpot-ów jest WPS, który musi znosić setki ataków za pomocą programu
reaver.

Jednak ogólnie, NetiaSpot ma swoje silne strony które czynią go wyjątkowym.
- 3 rodzaje port-u WAN RJ45(AP) RJ11 (aDSL) USB (3G modem)
- funkcja 3G backup (automatycznie przepina na 3G gdy nawala aDSL,
dodajmy że Netia daje 3G za 1zł do łącza aDSL, płacimy tylko za transfer)
- udostępnianie drukarek, dysków i serwer multimedialny
- aż dwa porty USB
- możliwość działania w sieci "La Fon"
- WiFi 2.4GHz B/G/N MIMO realnie da się z tego wycisnąć 100Mbit
- multiSSID - sprzęt może rozgłaszać kilka SSID-ów, każdy inaczej
zabezpieczony lub otwarty.
- dostęp do zasobów na USB przez internet

Tego nie ma żaden inny produkt w tej cenie, zwłaszcza że NetiaSpot to
cena około 40-50zł poza siecią.

Nie wiem czy TP-Link ma sprzęt który to potrafi, ponieważ soft TP-Link
zazwyczaj jest ubogi i nie widziałem w nim nigdy:
- multiSSID ( chyba że w OpenWRT)
- La Fon
- 3 rodzaje WAN

Mimo wszystko gdy ktoś ma większy dom WR1043ND czy WR2543ND z OpenWRT są
lepsze, ale muszą mieć zewnętrzny modem aDSL, w pozostałych przypadkach
NetiaSpot mimo wad jest niezły. A bardzo niezły gdy się za niego nie
płaci i kupi poza siecią Netia.
Janek
Edek Pienkowski
2012-09-04 09:31:44 UTC
Post by Janek
Post by axel
[...]
Szkoda, że jeszcze nie kosi trawy wokół domu, w końcu od tego jest
urządzenie, którego celem jest łączność i nic więcej.

A z tą podstawową funkcjonalnością ma problemy:
- zwiesza się
- przymula się: parametry łącza są ok a pingi skaczą do 2000ms
- dostęp zdalny administratorów Netii: lubią włączać usługi
na zasadzie "na pewno się ucieszy, przez przypadek wyłączył"
albo zdalny upgrade włącza je tak przypadkiem
- g..o a nie AP tak generalnie, więc co z tego że ma wodotryski,
jeżeli ledwo działają (klient próbował użyć audio po WLAN,
porażka)
- panel administracyjny ma zablokowane wiele funkcji: Netia
wie lepiej

No i:
- mojego modemu USB nie rozpoznaje
- dostęp do moich zasobów przez internet: great, przejrzyj
sobie moje zdjęcia ;) na pewno ten tani szajs jest nie
do złamania...
- serwer multimedialny: to chyba przechodzi tylko dlatego,
że nikt tego nie używa. Mam klienta, który często korzysta
z DLNA i pokrewnych, jak mu powiesz o serwerze multimediów
jakim jest Netia Spot to chyba w formie ostego dowcipu
Post by Janek
Tego nie ma żaden inny produkt w tej cenie, zwłaszcza że NetiaSpot to
cena około 40-50zł poza siecią.
Cena odpowiada jakości. Porównaj sobie chińskie trampki i stare
dobre pumy do biegania pod kątem ceny.
Post by Janek
Nie wiem czy TP-Link ma sprzęt który to potrafi, ponieważ soft TP-Link
- multiSSID ( chyba że w OpenWRT)
- La Fon
- 3 rodzaje WAN
Edek
Andrzej W.
2012-09-04 11:06:01 UTC
W dniu 2012-09-03 15:13, Ania pisze:> Witam
Post by Ania
Czy warto zamówiæ sobie w netii NETIA SPOT ??
Jak byś zdefiniowała dokładniej wymagania było by prościej.
Używam Spota. Ma zadowalające możliwości konfiguracji jak dla mnie
(firewall, blokady usług wedle harmonogramu i inne takie).
Stabilne połączenie, kabel jak i Wi-Fi, jakieś 15m ściana nośna + ściana
działowa.
Tak raz w miesiącu muszę go zrestartować bo Wi-Fi niby jest, ale nie ma
dostępu do internetu.
Obciążenie to dwa komputery na kablu + TV i dwa po Wi-Fi.
Ogólnie jestem zadowolony.

Czy restart raz w miesiącu to dużo?
Z moich doświadczeń, to dla AP, całkiem dobry wynik, nawet HP E-MSM430
muszę restartować częściej, ale one są obłożone kilkudziesięcioma
klientami non stop.
AWa.
Edek Pienkowski
2012-09-04 11:43:18 UTC
Post by Andrzej W.
Czy restart raz w miesiącu to dużo?
Z moich doświadczeń, to dla AP, całkiem dobry wynik, nawet HP E-MSM430
muszę restartować częściej, ale one są obłożone kilkudziesięcioma
klientami non stop.
Nie pamiętam, kiedy restartowałem mojego Linksys-a. Prawdopodobnie
jedynie w przypadku braku dostaw prądu miał twardy restart,
przez ostatnie kilka lat. Ma 3-4 klientów.
Edek
Ania
2012-09-04 11:44:42 UTC
Chodzi mi o to ze mam teraz Asmaxa z netii i przez wifi idzie mi ok 8 mb/s
( kabel ok 18mb/s ) i chce zebym mia³a wiekszy transfer poprzez wifi i zeby
³±cze by³o stabilne - 2 komputery + TV
Mam internet MAX
Andrzej W.
2012-09-04 19:34:41 UTC
W dniu 2012-09-04 13:43, Edek Pienkowski pisze:> Nie pamiętam, kiedy
Post by Edek Pienkowski
jedynie w przypadku braku dostaw prądu miał twardy restart,
przez ostatnie kilka lat. Ma 3-4 klientów.
No to masz dobre dopasowanie sprzętu do potrzeb. :-)
Z mojego biura Linksysy musiały odejść, gdy z 5 zrobiło się 20 ludzi i
kilka SSID. Średni czas do zwisu jakieś 1-2 godziny.
Andrzej
Sergiusz Rozanski
2012-09-14 11:47:05 UTC
Post by Ania
Witam
Czy warto zamówiæ sobie w netii NETIA SPOT ??
Jako modem adsl2 (bridge mode) znakomicie, chodzi. Nie restartowany chyba od instalacji.
Restza nei wiem, bo wolę AP i router w osobnym pudełku (3 antenki mimo itd).